FOTOTAPETY POWRÓT W WIELKIM STYLU

źródło: muralswallpaper


Z czym kojarzy Ci się fototapeta? Jeśli z latami dziewięćdziesiątymi i totalnym kiczem to witaj w klubie! Też tak kiedyś myślałam, a taki rodzaj ozdabiania ścian wywoływał we mnie ból głowy. Od kilku dobrych lat fototapety znacznie się rozwinęły i walczą o swoje dobre imię, a i ja z upływem czasu zmieniłam o nich zdanie i fascynują mnie aranżacje z ich użyciem, co już mogliście zaobserwować. 



Idealnie wpisuje się w obecną zimową scenerię.
źródło: housetohome


Chciałam dzisiaj również Ciebie przekonać do tej formy dekoracji. Nie będę skupiała się dzisiaj na wadach fototapet (jak wszystko również je posiada i tego nie ukrywam, ale ma zdecydowanie więcej zalet i to im chciałam dzisiaj poświęcić szczególną uwagę). Po pierwsze, dla kogo właściwie jest i komu przypadnie do gustu? Jeśli jesteś zagorzałą minimalistką, uwielbiasz sterylne pomieszczenia i białe ściany to musisz mocno się zastanowić nad tym wyborem. Oczywiście i taka osoba może znaleźć coś dla siebie, ale będzie to znacznie trudniejsze. Tutaj przechodzimy do kolejnego punktu- za co lubimy fototapety? Za ich różnorodność- każdy może wybrać sobie motyw, nawet najbardziej wymagający klient, chociaż w tym ostatnim wypadku będzie musiał uzbroić się w dużą cierpliwość, aby przeczesać wszystkie strony w poszukiwaniu odpowiedniego, idealnego motywu. Zatrzymajmy się na wzorach, na fototapecie można stworzyć wszystko, co nam się tylko wymarzy, możemy korzystać z gotowych propozycji sklepów lub podać własną. Fantastyczne jest to, że odpowiednio wybrany motyw może korygować pewne niedogodności pomieszczenia- przykładowo ma możliwość optycznego powiększenia przestrzeni. Do tej funkcji idealnie nadają się wzory (osobiście mi się bardzo podobają) z działu Abstrakcje Przestrzenne na stronie http://fototapetynawymiar.com/  Kolumny podobają mi się szczególnie, bo pasują do nowoczesnych monochromatycznych wnętrz, a ich kulisowe ustawienie i zdjęcie zrobione z takiej perspektywy sprawia, że otworzą nam dodatkowo przestrzeń i wizualnie powiększą mniejsze pomieszczenie. To moja ulubiona zaleta fototapet. Do tego dochodzi jeszcze łatwa ich wymiana- jeśli nie jesteśmy przekonani do danego wzoru lub z upływem czasu dany motyw nam spowszedniał, to w bardzo prosty sposób możemy zastąpić go nowym, bardziej nam odpowiadającym. Jakość wykonania również trzeba pochwalić, bo obecna technologia nie ma w ogóle odniesienia do tej z lat dziewięćdziesiątych- koniec z kiczem, beznadziejnym jakościowo materiałem i odklejającym się nieestetycznie papierem. Jeśli jeszcze się wahasz, spójrz na inspiracje. 


źródło: cupofjo
Dom w Utah z niezwykłą fototapetą.


I kolejna leśna aranżacja
źródło: lushome



Mapy są również ciekawe! Z takimi aranżacjami chyba stworzę osobny artykuł.
źródło: tumblr

Marzy Ci się sypialnia z nutą retro i glam? To jest odpowiedni wybór.
źródło: tumblr

Na koniec trochę inna fototapeta (w końcu!). Retro zdjęcie wzmacnia oryginalny charakter stylizacji.
źródło: blog.effortless-style
Pokochaliście czy znienawidziliście fototapetę? Zmieniliście o niej zdanie czy nadal wzbudza w Was złe skojarzenia?

Share this:

O autorce

Studentka historii sztuki i pasjonatka architektury i designu. W wolnym czasie czyta książki, podróżuje i pisze bloga.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.